Tak jak jego poprzednik Ford Mustang Convertible pojawia się w trzecim filmie z uniwersum o Jamsie Bondzie – Goldfinger, gdzie Agent 007 stara się ująć jubilera przemytnika złota. Auto pojawia się w scenie, kiedy Jill stara się zabić Bonda, ale zostaje powstrzymana przez niego poprzez przecięcie karoserii i przebicie opon w jej Mustangu. Bond dokonuje tego za sterami swojego Astona Martina DB5 specjalnie przygotowanego do jego misji szpiegowskiej.

Sam model Mustanga I został zaprezentowany po raz pierwszy w 1964 roku.

Pierwszy egzemplarz zaprezentowano 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku. Transmisja telewizyjna premiery została wyemitowana przez trzy amerykańskie stacje telewizyjne 19 kwietnia tego samego roku. Produkcję pojazdu rozpoczęto 9 marca od białego kabrioletu z czarnymi elementami wystroju, który zjechał z linii produkcyjnej w Dearbore w stanie Michigan. Samochód został zbudowany na bazie modelu Falcon. Wiele części Mustanga pochodziło z modeli Falcon i Fairlane.

W roku 1965 pojawiają się drobne zmiany jak np. zmiana gamy kolorów karoserii oraz wnętrza, oraz kilka zmian konstrukcyjnych, jak wprowadzenie nowych silników, mocniejszych niż w roku 1964. W roku 1965 dostajemy pakiet GT dający jego posiadaczowi usztywnione zawieszenie, czterostopniową skrzynię biegów, czy mocniejszy silnik. Również w tym roku zaczęły wchodzić na rynek Mustangi przerobione na model Shelby GT350.

Wyprodukowano ponad 1,5 miliona egzemplarzy pierwszej generacji Mustanga. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1965, samochód zajął 3. pozycję (za Austinem 1800 i Autobianchi Primula)

Możecie podziwiać ten pojazd na makiecie z końcowej sceny, kiedy już uszkodzony ląduje na zielonej części genewskiego zbocza. Jest dostępny także w wersji 1:43:

Tutaj możecie zobaczyć Forda i Astona w akcji :D: